Τετάρτη, 25 Ιουνίου, 2025 - 19:49

Στης TV την Ποδιά, Σφάζονται Παλληκάρια..

..Ακριβώς παλληκάρια δεν τα λες, αλλά το αίμα ρέει..
Κι εμείς, οι νουνεχείς, παρακολουθούμε αποσβολωμένοι: Είναι δυνατόν, εν έτει 2016 (..πότε πήγε..;) η TV να εξακολουθεί να είναι η πολύφερνη νύφη...;

Από τον Μάριο Νόττα*

..Ε λοιπόν, ναι..

Μπορεί να έχει τα χρονάκια της, μπορεί να έχει αμαρτωλό παρελθόν  (και αρματωλό, βλ.αίμα και σπέρμα !), μπορεί να μην έχει προίκα (αντίθετα, ζητάει προίκα για να ‘δοθεί’), ωστόσο οι μνηστήρες ποδοπατιούνται !

Λογικό συμπέρασμα: Κάτι δεν πάει καλά με τους μνηστήρες.

Παντού στον κόσμο (με λίγες εξαιρέσεις) η τηλεόραση απαξιώνεται. Οι νέες ηλικίες στρέφονται στο αμφίδρομο ή/και στο γραμμικό περιεχόμενο, την ώρα όμως που το θέλουν. Δηλαδή διαδρούν με την ταμπλέτα –υπολογιστή- κινητό, που ακολουθεί ‘ενσωματωμένο’ την χωρίς ελεύθερο χρόνο ζωή τους

Οι πιο παλιές γενιές (οι λεγόμενες ‘υβριδικές’, καθώς έχουν το ένα πόδι  στον αναλογικό τάφο και το άλλο στον ψηφιακό κόσμο, αγνοώντας πιο από τα δύο είναι πιο κοντά στο ..χώμα) επιμένουν ..υβριδικά.

Ανήκω σε αυτές, και γελώ με τον εαυτό μου όταν ανοίγω το κινητό, πρωί, στην τουαλέτα, για να τσεκάρω, πρώτα-πρώτα, τα.. πρωτοσέλιδα των εφημερίδων.
Η πολύ νεότερη σύντροφός μου, πάλι, αρνείται..

Α) ..να δει την ταινία που πρόσφατα κατέβασα, αν π.χ. παίζεται μια αντίστοιχη σε ένα τηλεοπτικό κανάλι. Προφανώς ‘μετέχει’ μιας κοινωνικής «λειτουργίας» (.. «το βλέπω μαζί με χιλιάδες άλλους..») κάτι που της δίνει χαρά, την χαλαρώνει και που –προφανώς- δεν  μπορεί να υποκατασταθεί από το ‘πριβέ’ περιεχόμενο.

Β) ..άσχετα με τι σελίδες έχει επισκευθεί στην διάρκεια της μέρας, θέλει να είναι ‘μέρος’ μιας ιδιόμορφης τελετουργίας, πολύ ‘μεσογειακής’ (ίσως και αποκλειστικώς Ελληνικής !) και πολύ κωμικής: Λέγεται ΤαΧωτΕ «Τα Χώνω, Την Ώρα Των Ειδήσεων».

Λιανά:
•    Οι TV Ειδήσεις είναι ένα φαινόμενο Κοινωνικό (..στην ιατρικώς ενδιαφέρουσα περίπτωσή μας..).
•    Οι TV  Ειδήσεις με ‘συγχρονίζουν’ με
    1) τους άλλους σαν κι εμένα – που «τα χώνουν», και
    2) τους άλλους, τους ‘απέναντι’ (αυτοί συνήθως εκπροσωπούνται από στιφές anchors ή διοπτροφόρους διανοούμενους), που τους φαντασιώνομαι, άφωνοι, να ακούν τα εξ αμάξης !

..Καθώς, λοιπόν, η νέα αυτή Φυλή μας, που ακούει στο politically correct όνομα «Υπερθεματιστές», (!!) έχει εξαιρετική κάψα για το πως θα εξακολουθεί να προσεγγίζει την σύντροφό μου και τις φίλες της, έχοντας την ευθύνη μιας επιχείρησης εκ των προτέρων ‘καμμένης’ (δηλ. τηλεόραση στην Ελλάδα της ‘πρώτης φοράς αριστερά’) δεν μπορώ παρά να σκεφθώ πως «κάτι μου ξεφεύγει»..

..Ας κοιτάξω γύρω μου..

-    Εκ των μνηστήρων, κάποιοι (‘γερά’ πορτοφόλια) έκαναν πίσω, υπομειδιώντας και ‘κερδίζοντας’ ήδη όσα ΔΕΝ δεσμεύτηκαν να δώσουν

-    Οι κυβερνώντες πανηγυρίζουν διότι τα 200 εκ διαφημιστική πίτα’ δεν καθιστούσε δυνατή την ύπαρξη πλέον των 4 καναλιών, ενώ τώρα που τα ‘φέσωσαν’ με 240 εκ., καλώντας τα να συνλειτουργήσουν με τα «εθνικά της πίσω πόρτας» (συνδρομητικά κλπ), συν τα περιφερειακά, θεματικά κλπ), η πίτα φθάνει και περισσεύει και η ενημέρωση γίνεται ανεξάρτητη, ποιοτική κλπ. κλπ. (..διάλειμμα για τα χάπια μου..)
...

..I’m back !

Σύντεκνε, που έχει ξανακουστεί να σου ζητάνε να ‘σκάσεις’ περισσότερα, απ’όσα οι ίδιοι υπολογίζουν πως μπορείς –στην καλύτερη περίπτωση- να «βγάλεις», και να το κάνουν αυτό ..για το καλό της κοινωνίας..; Προφανώς οι Υπερθεματιστές είναι αγγελική φυλή, ταγμένη στο ηθικό όφελος μια ευημερούσας κοινωνίας αρετής και αλληλεγγύης.

Πέρα λοιπόν από το Οξύμωρον μίας αριστερών προθέσεων κυβέρνησης που θέσπισε τα σκληρότερα ‘αγορικά’ κριτήρια για να εκχωρήσει το μέγιστο (κατά την ίδια και τα think tanks της !) Προνομιο της τηλεοπτικής εκπομπής (και κυρίως: Ενημέρωσης – εξηγήσαμε το φαινόμενο, πιο πάνω !), έχουμε να κάνουμε και με την..

..Τέλεια έλλειψη φαντασίας και δημιουργικής σκέψης, την παντελώς χαμένη ευκαιρία να δούμε το Γραμμικό και το Διαδραστικό Περιεχόμενο, ως ενιαίο πεδίο, ως «Χώρο» Δημιουργίας και Επικοινωνίας της κοινωνίας και των φορέων της (Πανεπιστήμια, Ενώσεις Καταναλωτών, Θεατρικές Ομάδες, τόσοι άλλοι..) ως Πεδίο Έκφρασης των «Έξυπνων Δημιουργικών» (που λένε οι Schmidt και Rosenberg, της Google, στο πρόσφατο βιβλίο τους..),  ως μπαξέ, όπου μπορούν όλα τα λουλούδια ν’ανθήσουν. Με την υποβοήθηση της Πολιτείας αντί με την παρεμπόδιση ή/και τον αποκλεισμό.

..Αντί λοιπόν να μηχανευτούμε τρόπους, ως Κοινωνία, για να βάλουμε προδιαγραφές, να αναπτύξουμε κώδικες, να υποστηρίξουμε παιδευτικές πρωτοβουλίες, να δημιουργήσουμε μηχανισμούς «παρατηρητηρίου», να χαλιναγωγήσουμε το κακό και το φτηνό και να αναδείξουμε το καλό, ευγενές, ποιοτικό, τι κάναμε ;

..Ανακατέψαμε την τράπουλα, ελπίζοντας πως («που θα πάει..;;) θα μας κάτσει το «καινούργιο χαρτί» δηλαδή οι νέοι –και υποθετικώς καλύτεροι - TV μαικήνες. Κατά τ’άλλα Γαία Πυρί Μιχθήτω..
..Αλλά θα επανέλθουμε.. (..που άφησα το φλυτζάνι μου..;;)

Μάριος Νόττας (ΕCI) είναι επικεφαλής του ΠΜΣ "Ποιοτική Δημοσιογραφία και Νέες Τεχνολογίες" Μ.Α.