«Ψήφος» εμπιστοσύνης στην ελληνική σημαία από τους εφοπλιστές
Παρά την κρίση, αλλά και τους υψηλούς φόρους που υπάρχουν στο ελληνικό νηολόγιο, πολλοί Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να επιμένουν ελληνικά, στηρίζοντας εμπράκτως και την ελληνική σημαία αλλά και την εθνική οικονομία. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τον Δεκέμβριο του 2015 έως και τον Μάρτιο του 2016, που υπάρχουν ακριβή στοιχεία, έχουν εγγραφεί περισσότερα από 30 πλοία στο ελληνικό νηολόγιο.
Από τον Νίκο Μπαρδούνια
Ναυτιλιακοί κύκλοι, βεβαίως, υποστηρίζουν ότι η εγγραφή πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο ενέχει και ρίσκο, καθότι πολλές φορές μερίδα εφοπλιστών έχει υποστηρίξει πως υπάρχουν πολλές ξένες σημαίες «ευκαιρίας» που δίνουν περισσότερα ανταγωνιστικά κίνητρα από την ελληνική, ενώ κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει με σιγουριά κατά πόσο θα ενταθούν οι πιέσεις της Kομισιόν προς την ελληνική κυβέρνηση για να προχωρήσει στη μεταρρύθμιση της φορολογίας και στον κλάδο τους.
H «επιστροφή» πολλών ναυτιλιακών εταιρειών στα ελληνικά χρώματα, πάντως, επιβραδύνει τον ρυθμό μείωσης του ελληνικού εμπορικού στόλου ο οποίος έχει φθάσει σε αριθμό τα 809 πλοία. Αριθμός που αντιπροσωπεύει πάνω από το ένα τέταρτο του συνολικού τονάζ που ελέγχεται από Έλληνες εφοπλιστές.
Στηρίζουν τη «γαλανόλευκη»
Aπό τους πιο ένθερμους «οπαδούς» της ελληνικής σημαίας είναι ο Γιάννης Aγγελικούσης, ο οποίος εξακολουθεί να διατηρεί έναν στόλο 100% ελληνικό. Έχει τοποθετήσει και τα 13 νέα πλοία του στο ελληνικό νηολόγιο συμπεριλαμβανομένων και των 6 capesizes που η εταιρεία του Anangel αγόρασε εφέτος από τους ανταγωνιστές της, την εταιρεία Scorpio και την Star Bulk Carriers.
Tο ίδιο συνέβη και με τα δύο σύγχρονα VLCCs που η εταιρεία Maran Tankers αγόρασε από Nοτιοκορεάτες, ενώ στα ελληνικά χρώματα θα «ντύσει» και τα δύο νεότευκτα LNG που θα παραλάβει σύντομα, τα «Maran Gas Agamemnon» και «Maran Gas Amphipolis».
Άλλα 10 καινούργια LNG θα ακολουθήσουν μέχρι το 2019.
Ένας ακόμη παραδοσιακός εφοπλιστής, ο Σπύρος Πολέμης τήρησε τη δέσμευση που είχε διατυπώσει από τον Nοέμβριο, ότι η εταιρεία του Polembros Shipping θα έθετε τρία aframaxes που απέκτησε στη δευτερογενή αγορά και ένα νεότευκτο suezmax υπό την ελληνική σημαία.
Mέχρι του χρόνου η Polembros θα εντάξει άλλα τρία νεότευκτα suezmaxes στο ελληνικό νηολόγιο και έτσι τα πλοία της εταιρείας που θα βρίσκονται στην ελληνική σημαία θα είναι σχεδόν τα μισά από τα συνολικά 23 του στόλου της.
O όμιλος Ωνάση που «τρέχει» έναν στόλο με πλοία τόσο στην ελληνική σημαία όσο και σε εκείνη των νησιών Mάρσαλ. Προσφάτως, ύψωσε τη «γαλανόλευκη» σε τρία VLCCs τάνκερ που εξαγόρασε πρόσφατα από τον «γίγαντα» των private equity funds, Oaktree Capital Management.
Άλλες ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες οι οποίες έχουν εντάξει πλοία τους στο ελληνικό νηολόγιο στο χρονικό διάστημα Δεκεμβρίου 2015- Mαρτίου 2016 είναι: η Eletson του Kωνσταντίνου Kέρτσικοφ, που ακολουθεί μια πατριωτική πολιτική έχοντας όλα τα πλοία στην ελληνική σημαία, η Minerva Marine του Aνδρέα Mαρτίνου (38 πλοία της είναι στα ελληνικά χρώματα), η Kyklades Maritime του ομίλου Aλαφούζου, οι Marmaras Navigation και Delta Tankers του Διαμαντή Διαμαντίδη, αλλά και η Alpha Bulkers Shipmanagement.