Κυριακή, 6 Οκτωβρίου, 2024 - 01:16

Έλληνες εφοπλιστές: Διαθέτουν τον δεύτερο μεγαλύτερο στόλο πλοίων μεταφοράς LNG

H διπλή εκτίμηση της «International Energy Agency (IEA)» ότι η ζήτηση φυσικού αερίου θα αυξάνεται ετησίως κατά 1,5% έως και το 2040 και ότι η συνολική κατανάλωση υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) θα αυξηθεί σημαντικά, με αποτέλεσμα το μερίδιό του στη συνολική κατανάλωση αερίου να φτάσει μέχρι το 2040 στο 53% από 42% που είναι σήμερα, όπως ήταν φυσικό τέθηκε στο «στόχαστρο» των στρατηγικών σχεδιασμών των ναυτιλιακών εταιρειών που διαθέτουν στους στόλους τους πλοία μεταφοράς LNG.

Από τον Νίκο Μπαρδούνια

Σήμερα, σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία από τον οίκο αναλύσεων Drewry και την Vesselsvalue.com, η αξία του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς LNG υπολογίζεται στα 54,21 δισ. δολάρια, ενώ του υπό παραγγελία στόλου στα 24,17 δισ. δολάρια.

Αύξηση εμπορικών διαδρομών LNG

Να σημειωθεί ότι το 1995 υπήρχαν μόνο εννέα θαλάσσιες εμπορικές διαδρομές μεταφοράς LNG, ενώ σήμερα έχουν αυξηθεί σε… 232 διαδρομές! Επίσης, σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Drewry, από το 2011 μέχρι τον Ιανουάριο του 2016 ο παγκόσμιος στόλος από 358 πλοία αυξήθηκε στα 422 πλοία. Σύμφωνα με την Vesselsvalue.com, σήμερα ο παγκόσμιος εν ενεργεία στόλος LNG Carriers ανέρχεται σε 447 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 67.360.218 κυβικών μέτρων και ο υπό παραγγελία είναι άλλα 126 πλοία μεταφορικής ικανότητας 20.264.750 κυβικών μέτρων.

Οι Ελληνες με τα περισσότερα LNG πλοία

Ο υπό ελληνική πλοιοκτησία στόλος υπολογίζεται σε 67 πλοία και βρίσκεται στη δεύτερη θέση πίσω από τον γιαπωνέζικο ο οποίος αριθμεί, σύμφωνα με τη Vesselsvalue.com, 76 πλοία.

Το μεγαλύτερο στόλο από ελληνικής πλευράς διαθέτει η Maran Gas του ομίλου Αγγελικούση με 32 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 5.272.580 κυβικών μέτρων. Εξ αυτών των πλοίων τα 10 είναι υπό ναυπήγηση. Επίσης σημειώνεται ότι 13 εν ενεργεία πλοία ανήκουν στο joint venture που έχει συστήσει η Maran Gas με τη Nakilat του Κατάρ.

Μετά τον όμιλο Αγγελικούση ακολουθεί ο όμιλος της Gaslog του Πήτερ Λιβανού, με 28 πλοία, εκ των οποίων 14 LNG Carriers μεταφορικής ικανότητας 2,249 εκατ. κ.μ. ανήκουν στην GasLog και επιπλέον οκτώ πλοία 1,19 εκατ. κ.μ. ανήκουν στη θυγατρική GasLog Partners. Επίσης η GasLog έχει έξι πλοία υπό ναυπήγηση.

Η Dynagas του Γιώργου Προκοπίου, με 15 LNG Carriers, εκ των οποίων πέντε υπό ναυπήγηση, βρίσκεται στην τρίτη θέση. Στα LNG δραστηριοποιούνται ακόμη ο Γιώργος Οικονόμου μέσω της TMS Cardiff με πέντε LNG Carriers, η Thenamaris με τρία πλοία, η ΤΕΝ του ομίλου Τσάκου με δύο πλοία και η Alpha Gas με ένα πλοίο, ενώ υπό ναυπήγηση έχει δύο πλοία και η Chandris.